maandag 9 juli 2012

koboïstisch

(Foto James Charlick via flickr)

Ik ben momenteel per Kobo Touch als letters vermomde bits-and-bytes aan het lezen. »Nach Hause schwimmen« door Rolf Lappert. Vertaald uit het Duits door Jan Bert Kanon heet de roman dan: »Naar huis zwemmen«, uitgegeven bij Signatuur.
Ik ben nog maar in hoofdstuk 1 (“1% gelezen”, geeft de Kobo aan), maar nu al ben ik verrukt over de wilde fantasie van Lappert en diens stijl (of/en die van Jan Bert Kanon).
Lezenderweg ben ik de in-and-outs van het electronisch lezen aan het ontdekken. Dat moet via trial-and-error want Kobo geeft geen handleiding bij hun speeltje. Bijvoorbeeld hoe je meteen naar pagina 23 kunt klikken. Dat moet toch mogelijk zijn maar ik heb nog niet ontdekt hoe.
Onderwijl is een andere beeldroman van Craig Thompson (»Blankets«) gearriveerd, dus het is maar goed dat ik binnenkort drie weken vakantie heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten