zaterdag 19 april 2008

nog geen foto's

Ik had foto’s beloofd. Foto’s van de World Expo (Weltausstellung, Wereldtentoonstelling) 2000 in Hannover. De foto’s van het Hongaarse paviljoen staan op een filmpje dat wel gedigitaliseerd is. Dit vraagt uitleg.

Ik gebruik een Minolta Vectis S-1 APS-camera met verschillende lenzen.

Minolta bestaat niet meer en het AP-systeem (APS) is links en rechts ingehaald door de digitale fotografie.

De Vectis S-1 is kleine en weerbestendige reflexcamera. De lenzen zijn compact en weerbestendig. De extra flits is ook al weerbestendig.

Destijds was APS het beste systeem voor de veeleisende hobbyfotograaf. Maar het blijft film. In 2000 was al dat digitale nog niet zo ingeburgerd. Nu laat ik mijn APS-filmpjes ontwikkelen en op een CD-rommetje zetten. Die CD laad ik vervolgens op de harde schijf. Maar dat heb ik met de World Expo foto’s niet gedaan omdat het nog niet kon.

Lang verhaal om uit te leggen dat ik momenteel op zoek ben naar de filmpjes van 2000 om ze via CD-rom en Picasa te kunnen tonen. U zult wel zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten